License
License

Blog

Co nowego w mBiuro Plus

01.12.2010

Mamy przyjemność zaprezentować Państwu nowy program sprzedażowo-magazynowy mBiuro Plus. Oprogramowanie powstało na bazie aplikacji mBiuro 5.4.

W nowym programie czeka na Państwa wiele nowości, gdyż sam program został stworzony od nowa, wykorzystując zdobyte doświadczenie i znając ograniczenia poprzedniego systemu.

Dokumenty

Przede wszystkim poszerzona została lista dostępnych dokumentów. Są to obecnie:

  • faktury sprzedaży krajowe
  • faktury sprzedaży unijne i eksportowe
  • faktury marża
  • faktury zaliczkowe i końcowe
  • faktury proforma
  • faktury zakupu
  • koszty nieksięgowe (nie wchodzą w skład rejestru VAT, lecz pozwalają ocenić bilans przychodów i wydatków)
  • faktury wewnętrzne
  • rachunki
  • korekty
  • noty korygujące

Dodaliśmy również możliwość drukowania duplikatów faktur.

Waluty i język faktur

Faktury można drukować zarówno w języku polskim jak i angielskim. Ulepszony został mechanizm pobierania kursów walut. Teraz można pobrać kurs z dowolnego dnia, a standardowo pobierany jest kurs z dnia poprzedzającego datę wystawienia faktury.

Wyszukiwanie i dostosowanie wyglądu

Wszystkie moduły zostały przebudowane tak, by ułatwić zarządzanie dokumentami, kontrahentami, należnościami itp. Każdy moduł posiada pole szybkiego wyszukiwania, zaś wszystkie wyświetlane kolumny w tabeli można dostosować do własnych potrzeb, klikając na nich prawym przyciskiem myszki.

Wysyłanie dokumentów

Ważną zmianą jest wbudowany mechanizm tworzenia plików PDF z fakturami. Teraz wystarczy kliknąć na opcję „Wyślij fakturę w wiadomości e-mail jako załącznik”, by program sam stworzył plik PDF z fakturą, załączył go do poczty i zaadresował do kontrahenta. To naprawdę proste i szybkie!

Magazyn

Podstawową zmianą w magazynie jest możliwość przeprowadzenia remanentu. Dostępny jest wydruk do spisu z natury oraz dokument zatwierdzenia remanentu. Operacja korekty stanów magazynowych jest oczywiście w pełni zautomatyzowana.

Innym ważnym dodatkiem jest wprowadzenie kompletów, czyli artykułów, które posiadają składniki. Podczas „produkcji” takiego kompletu, z magazynu zdejmowane są ze stanu składniki w określonej ilości, zaś zwiększa się stan produktu.

Zmiany w interfejsie

Warto również zwrócić uwagę na zmiany w interfejsie. Początkowy ekran zawiera teraz słupkowy diagram nie tylko sprzedaży, ale również zakupu, który można ustawić na konkretny przedział czasu. Lista najbliższych terminów dotyczy oprócz danych z terminarza również zbliżających się terminów płatności.

Każdy moduł związany z dokumentami posiada specjalny panel po lewej stronie, informujący Państwa o pozycjach dokumentu, danych kontrahenta oraz innych dokumentach wystawionych na niego. Do sprawdzenia szczegółów kontrahenta, wystarczy teraz kliknąć w jego nazwę w tabeli dokumentów.

Opcje dotyczące definiowania cen

Każdy artykuł lub usługa może mieć zdefiniowane 3 ceny, na przykład: standardowa, hurt, złoty klient. Podczas wystawiania dokumentu wybieramy stawkę cenową jedną z trzech, a ceny same ulegną zmianie. Oczywiście możemy też danemu kontrahentowi przypisać stałą stawkę cenową, np. złoty klient.

Ważnym dodatkiem jest możliwość wystawiania jednych dokumentów wg. cen netto, a innych wg. cen brutto.

Rozszerzalność

Od teraz jesteśmy gotowi wykonać na zamówienie wszelkie rozszerzenia do programu mBiuro. Posiadają Państwo niestandardowy typ zamówień, zleceń itp.? Wystarczy się skontaktować i omówić szczegóły, a otrzymają Państwo oprogramowanie dopasowane idealnie do Państwa firmy.

Plany na przyszłość

Aplikacja mBiuro Plus jest stale rozwijana i posiadamy wiele nowych pomysłów, aby jeszcze bardziej ułatwić Państwu pracę. Są to między innymi:

  • blankiety przelewowe pod treścią faktury
  • nowe szablony faktur dostosowane do kopert z „okienkiem”
  • wiele innych